fredag 8 februari 2013

Skapa drama med ett sjysst filter (och några stickers)

Alltså, med en smart telefon och några foto-appar så blir en ju Ann Leibovitz i ett nafs! Okej kanske inte men det känns så, speciellt när jag får till porträttfoton som känns extra konstnärliga. Jag scrappar nästan bara "finbilder", foton som inspirerar mig mer än att jag vill dokumentera något särskilt. Här fångade jag två koncentrerade pojkar när de åt lunch (dvs doppade chips i fruktyoughurt) på ett kafé i Smögen i somras med några olika Hipstamatic-filter. De blev häftigt dramatiska tycker jag :)



Jag har använt flera olika papper från Dear Lizzys 5th & frolic-serie och härliga stickers (jag gillar stickers!). Bakom fotona är det två av korten från pappret Extraordinary avenue. Jag har skurit runt den lilla biljetten med texten "Love" och petat ner fotohörnet i den - en kul och användbar effekt med den här typen av mönstrat papper. Den lilla tagen bakom fotona är lös och där jag har gömt min text/journaling.

Tack för titten (och jo, oftast ger jag mina ungar lite nyttigare luncher än såhär)! // Niina

3 kommentarer:

Stephi sa...

Snyggt

Beatrice sa...

Läckert Niina, man kanske skulle skaffa en modern telefon just för detta ändamål. Jag är annars grymt omodern på den fronten... ;-) Men foto är jag ju intresserad av :-D

Liola sa...

riktigt snyggt!

Skicka en kommentar