onsdag 6 februari 2013

Make Pretty Stuff!

Idag vill jag visa er vad Heidi Swapp har på lut inför våren!
Hon är en av de där kvinnorna som man undrar om gud givit några extra timmar på dygnet. Jag har några sådana kvinnor i mitt hjärnbibliotek, för jag samlar nämligen på dem. Närhelst jag känner att jag behöver lite extra puffning i min tillvaro, kan jag plocka fram en av dem och suga lite på dem som en karamell och låta dem svischa igenom huvudet, och ja minsann det lyckas varje gång. Jag tänker att om Heidi Swapp kan jonglera eget företag, blogg, hem, make, fem(!) barn och ändå vara så positiv och sprudla av kreativitet, ja då kan banne mig jag också det! Och så blir jag genast lite mer energisk och tar tag i mina uppgifter medan jag tänker att hur vore världen utan kreativitet? (Och driftiga kvinnor, men det blir ett annat inlägg).

Oavsett om man ägnar sig åt scrapbooking eller syr, stickar, virkar, målar, broderar eller något annat så är det ett behov och en själ som man har inom sig och som man ska vårda mycket ömt. Och man skapar för att ge den själen en röst, och som min fina ambassadör Marie skriver så rätt på spiken i sin blogg: I just want to make beautiful things even if nobody cares! Och precis så är det; även om du var ensam kvar på jordklotet så sluta för guds skull inte att vara kreativ! Skapa för din egen skull och tillåt dig själv att hänge dig åt känslan och lyckan som finns i själva skapandet. Snegla inte så ängsligt på trender eller andra bloggare och hur skapandet "ska se ut", utan inspireras gärna  men finn din egen röst! Det du gör är ditt och det är det finaste just för dig! (och pröva att spara några kvinnor i ditt eget motivationsbibliotek att plocka fram vid behov...!).

Sådär, nu var filosofilektionen över för idag, nu tittar vi på Heidi Swapp istället!


Mycket färgglädje i de nya papperen!


Nya häääärliga Banner Delights!


Nya kollektionen Serendipity!
Vad tycks?

Now go and make some Pretty Stuff!
//Malin

2 kommentarer:

Beatrice sa...

Ser lovande ut! :-)

Niina sa...

Jajamen, neon och det grafiska svartvita - riktigt koolt!

Skicka en kommentar