torsdag 28 februari 2013

Glitter och guld för pojkar!


Igår kväll hade jag förmånen att få sitta tillsammans med två av mina finaste vänner och dricka te, fika och skapa tillsammans. Jag gav mig på en Memory File (Heidi Swapp), som ska innehålla foton på min son som fyller fyra i sommar. Han gillar färger och tycker det är jättevackert med guld och glitter, men det var en riktig utmaning att hitta roliga dekorationer som passar till en pojke, men inte för babyaktiga, men jag tycker att jag lyckades ganska bra. (Ja, jag vet, pojkar kan såklart ha rosa och blommor också...!)

För er som kanske inte riktigt vet, så är dessa Memory Files vita i förpackningen, men när du adderar färg (t.ex akrylfärg, stämpelfärg, mist) så framträder mönstret på de delar som är resistenta. Man får sex stycken Files, och jag måste säga att de är en riktigt bra deal, 89 kronor är väldigt överkomligt för vad du får för pengarna! 

memory+file+color+magic+heidi+swapp

                                               Så här blev framsidan på min Memory File!


Jag började med att mista själva Memory Filen med Mister Huey´s i de tre färgerna Gold, Silver och Heirloom Blue. Sprayade den blå på den övre halvan, sedan silver på den nedre halvan och så lite guld i mitten. Sedan väntade jag några sekunder innan jag täckte hela framsidan med hushållspapper och tryckte försiktigt för att suga upp all överflödig färg. Därefter tog jag nytt hushållspapper och torkade ordentligt och då uppstår den fina toningen mellan färgerna. Simsalabim!

studio+calico+mister+huey´s+color+mist+gold  studio+calico+mister+huey´s+color+mist+heirloom+bluestudio+calico+mister+huey´s+color+mist+silver


Antingen så använder du foldern som ett vanligt uppslag och scrappar inuti, eller så adderar du fler sidor så det blir som ett litet album. Det finns flera sätt att sätta in sidor på, men ett enkelt sätt är att bara plocka ihop de sidor du vill ha, och sedan sy en raksöm med symaskinen mitt i foldern. Jag valde faktiskt att ta en annan File Folder och sy fast den som mina insidor, så att det ser ut så här:





Det coola guldprickiga papperet är i vellum och från Dear Lizzy 5th&Frolic kollektionen, och det är ett sådant papper man kan använda till väldigt mycket! 
Annat som jag använt på framsidan är: About you, Cutie (Heidi Swapp, slut för tillfället, kommer snart mer!) So Amazing, glittriga vimplar, och sööööt washi tejp med turkosa hjärtan!

washi+tapeon+trendsugar+chic+banner+delights+heidi+swapp+

Det var det hele, hoppas ni fått lite inspiration till att skapa något med Memory Files! Nu återstår bara det roligaste, att dekorera och jobba med insidorna. Resultat kommer!

Hoppas solen skiner på er idag! 
//Love Malin

3 kommentarer:

Beatrice sa...

Kul att se hur din memory file blev :-) Snyggt med guldvellum, borde ju lillkillen gilla också om han gillar glitter och guld! :-) Jag är _helt_ galen i Heidi Swapps underbara papper som man själv får bestämma kulören på och mister är ju bara så kul! Trevlig helg, kram Beatrice.

Anonym sa...

Den blev underbar med de fina färgerna och de härliga dekorationerna. Man blir verkligen inspirerad av din memory file.

Kram Lotta

Unknown sa...

Tack, vännen, för att du kom! Det var såååå roligt! Även om jag inte var så produktiv så fick jag så mycket inspiration utav er och jag tror jag kommer att göra en memory file med! :) Algot kommer att älska den! Ses snart igen! Kram på dig! Meri

Skicka en kommentar