söndag 5 maj 2013

Skrapa på ytan och du hittar en prins...

Ett härligt ambassadörspaket damp ner i brevlådan i veckan och jag högg igång direkt med skapandet.

Jag tar alltid ett porträttfoto på barnen dagen de fyller år. Dagen innan denna två-årsdag körde lillen sin bobby-car nerför förstutrappan rätt ner i betongplattorna! Det gick förhållandevis bra, men näsan och läppen vart ordentligt skrapade och det ville jag berätta om på denna LO.


Papper från Glitz - både Color me happy och Hello friend, samt Websters pages. I bakgrunden har jag blandat tjock vit akryl med turkos för att få en mintig färg och lite upphöjda stänk för mer struktur. Teckensnittet är Crates Thickers. Just guld och mint är väldigt trendigt just nu, och favoriter hos mig som smyger sig in på de flesta alster :-) Jag har äve sytt med mint-färgad sytråd lite här och där (syns lite dåligt på fotot tyvärr).

Vad är din favorit färgkombo eller trend just nu? Följer du trender? Berätta gärna i kommentarsfältet, alltid kul att läsa :)  / Kram i vårsolen från Niina

1 kommentar:

Beatrice sa...

Sån söt liten prins, trots skrapsåren (ajajaj...). (Får jag gissa att du gjort hans majestäts fina krona också?) Och vad snyggt det blev med de guldiga bokstäverna mot ditt foto och mintfärgen till. Som svar på din fråga, jag måste erkänna att jag nog inte har så stor koll på trender. Mina favoritkombinationer skiftar med humör ungefär.
:-)

Skicka en kommentar