söndag 12 maj 2013

New beginnings

Nytt i Sirap i Paris-shoppen är Webster's Pages. Det är papper och dekorationer i vårens färger och med motiv som passar utmärkt att skapa med just nu. Jag utgick från ett av dessa papper ur serien Modern Romance när jag skulle göra ett kort till min syster och hennes familj. Jag ville gratulera till deras nya lägenhet och samtidigt till att hon och hennes man snart firar fyraårig bröllopsdag.  
I mitt senaste DT-paket fanns också en annan rolig produkt. Det var Mistables Ribbons från Pink Paislee. Det är vita muslinband som man kan gör personliga genom att färga in med olika färgprodukter, t ex mister. Här har jag valt att färgat in bandet med olika kulörer av Distress Stain som jag duttat över bandet för att få det prickigt. Jag ville imitera den prickiga bakgrunden i titeln "New beginnings" som är en sticker från Webster's pages Mini messages. Eftersom jag gillar att färglägga stämpelmotiv så fick det bli ett husmotiv också för att passa temat. Detta färglade jag i akvarellteknik med samma ljusa färger som pappren och dekorationerna.

För att fira att våren nu äntligen är här så erbjuder Sirap i Paris 25 % på allt i butiken t om söndag 12/5-13 om ni anger kod ÄNTLIGEN i kassan. Så passa på att fylla på med lite härligt vårpyssel. Det finns så mycket fint i butiken att inspireras av.

Nu önskar jag er en skön vårvecka!
/ Beatrice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar