söndag 30 september 2012

Inspire yourself

En pysselsvacka drabbas vi väl alla av någon gång då och då. Man vill så gärna skapa något, men kommer inte till skott, hittar kanske inte den rätta inspirationen?

Jag drabbades av en sådan i augusti. Vi hade just flyttat och ingen ork eller inspiration fanns till att göra något pyssligt. Tråkigt! Men så började jag titta närmare på de härliga Color Magic pappren från Heidi Swapp som finns i butiken, men som jag faktiskt ännu inte hunnit testa. Och så gick jag in igen och kikade på videon där Heidi själv visar vad man kan göra med dessa speciella papper. Då släppte det, äntligen!
Fram med mister, masker, färger och stämplar och vips så var jag igång med mitt första alster på en månad. Det var riktigt kul och här ser du vad som blev resultatet. Ett kort som jag nu har framför mig på skrivbordet för att kunna inspirera mig själv.

De fina knapparna, Vintage Vogue Spool buttons, passade perfekt till detta syinspirerade kort.  Även det underbara stämpelsetet Spring Jubilee från Pink Paislee fick komma till användning ännu en gång. Det var därifrån jag fick kortets titel. Allt finns i butiken, kika förbi där och bli inspirerad du med vetja! :-)

Ha en skön pysselsöndag!
/Beatrice.

3 kommentarer:

Karin Åkesdotter sa...

Väldigt läckert Bea! Nu fick jag också lite välbehövlig inspiration!

Ywonne sa...

Häftigt, som i en liten syatelje.

Ha en bra fortsättning på kvällen...

Stephi sa...

läckert blev det

Skicka en kommentar