tisdag 15 januari 2013

CHA Baby!

I januari hålls den stora mässan CHA (Craft and Hobby Association) i Det Stora Landet på andra sidan vattnet. Det är en GIGANTISKT stor sådan, där alla vårens nyheter inom allt vad crafting visas. För övrigt, finns någon bra översättning till crafting? Hanteverk är det närmsta jag kan komma, men det får mig mer att tänka på nävertofflor och knyppling, inte riktigt vad jag tänkt mig. Hur som helst, jag har suttit många timmar och kikat  på inköp till butiken och som vanligt följer jag mitt hjärta! De produkter som får mig att vilja ni vet svepa rent hela skrivbordet med en arm och bara börja klippa, klistra, skära är sådana saker som får komma hem till Sverige!

En av Crate Papers nya kollektioner är skapade av fotografen och scrapbookaren Maggie Holmes. Definitivt en av mina favoriter! Mjuk, pastellig, feminin och alldeles underbar. Här är några smakprov:

 MHbloghopAC-6
Fabric Bow Embellishments (foto Maggie Holmes)


Några av de mönstrade papperen ur kollektionen. (foto American Crafts)
MHbloghopAC-5
Fabric Polaroid Frames (foto Maggie Holmes)


Några kreativa idéer med kollektionen.

Vad tycker ni? Får det ert kreativa hjärta att klappa ett extra slag?
Hennes blogg är bokmärkt i min dator sedan flera år tillbaka, massvis med inspiration!
Kika in även i morgon då fler nyheter visas!
Allt gott!



3 kommentarer:

Sockergrynet sa...

En härlig kollektion, håller med dig! Andra kollektioner som jag fastnade för är Amy T: Yes, hello, Dear Lizzy: Lucky Charm och Studio Calicos: Sundrifter.

Det ska bli spännande att se vad du har fastnat för mer! :)

Niina sa...

Är helt såld på bokeh-pappret (det med kamerorna på andra sidan). Helt lysande!

Eivor Larsson sa...

Så fina kollektioner! Jag ser fram emot att kika in i butiken senare och se vad som du betällt hem.
Kram från mig,
Eivor/Ejja

Skicka en kommentar