onsdag 30 januari 2013

Paperparty!


Elizabeth Kartchner, (som ju designar de omåttligt populärara Dear Lizzy kollektionerna för American Crafts), har skapat en ny blogg (Paperparty) som bara tillägnas kärleken till p.a.p.p.e.r! Jag tror flera av er vet vilken slags kärlek man kan kan drabbas av genom ett egentligen så enkelt material som papper. Att få äga, se och bläddra mellan fina papper har alltid varit lycka för mig. Minns när matteboken högtidligt kläddes   med nytt, blankt, fint omslagspapper i skolan varje termin och viskade om nystart och nya möjligheter. Mina  lådor har alltid varit (och är) samlingsplatser för allehanda vackra servetter, fina små block att skriva viktiga saker i, bitar av fantastiska presentpapper och jag håller envist fast vid en kalender att skriva i, och vägrar alla digitala motsvarigheter. När jag sedan upptäckte scrapbooking så urartade det hela fullständigt! En mycket kär vän till mig delar samma papperssvärmeri, och vi brukar skämtsamt kalla de allra vackraste, underbaraste papperen (som noga aktar sig för skärmaskinen) för gravenpapper, vilket innebär att de är så fina att vi likt faraoner och vikingar vill begravas med våra älskade papper vid vår sida...!


Paperparty innehåller många roliga idéer och tutorials och det finns massor av inspiration att hämta, gillar layouten ovan, speciellt det veckade tyget och inslaget av guld från detta papper. Känner förresten att vellum är på stark frammarsch hos mig, känns lite nytt och roligt. 
Happy Crafting!

4 kommentarer:

Malin/malwa sa...

Tack för tipset! Den bloggen finns nu i min Google Reader. :)

Sockergrynet sa...

Jag älskar känslan och doften av nya papper i handen!! Det är kärlek! :)

Niina sa...

Japp, jag får ofta frågan varför jag inte scrappar digitalt - och svaret är: känslan och strukturen av fina papper :)

Alexandra sa...

Jamen helt ljuvliga papper..Jag är mästare på att bara sitta och titta och njuta av ett fint papper..Kanske därför jag inte blir färdig med mina minialbum..

Kram Alexandra

Skicka en kommentar