fredag 18 januari 2013

Fredag-veckans bästa dag!


Hurra hurra, idag är det fredag! Känner ni inte hur världen ter sig lite finare, lite gladare, lite roligare idag? Det gör i alla fall jag. Även om jag faktiskt inte har något emot måndagar eller onsdagar heller, det borde vara rent kriminellt att få arbeta med det man älskar som jag har förmånen att få göra! 
I min familj brukar vi oftast inte ha något inplanerat i kalendern på fredagar, vi gillar att ha den fri och bara pusta ut efter veckan. Jag älskar att ta ett glas vin, tända massvis med ljus och plocka fram mina pysselsaker på fredagkvällen, och ha familjen runt mig och bara skapa det jag känner för. 

Studio Calico har inte heller legat på latsidan vad gäller nyheter! De är alltid i framkant med det nya och många tillverkare brukar följa i deras fotspår. Att använda trä som material i dekorationer var de först med i sina Wood Veneer figurer och på årets CHA (Crafts and Hobby Association) har var och varannan tillverkare trädekorationer i sina kollektioner. Eftersom vi numera har en fyrbent familjemedlem med päls så gillar jag förstås dessa lite extra:

331300-dog-veneer-01-01
Wood Veneer-Dogs! (foto Studio Calico)

331352_12x12_MisterHueysMask_PKG_RefSheet-01
Roliga masker med pratbubblor! (foto Studio Calico)

Sundrifterpp
Många fina mönstrade papper. Vill sätta saxen i dem direkt! Har ni favoriter? Låt mig höra! (foto Studio Calico)

Någon undrade förresten i ett mail om jag inte skapar några layouter själv? Jodå, det gör jag, men resten av familjen är inte så förtjusta i att visas upp i bild, så fina MarieNiina och Beatrice får göra det jobbet istället. Och det gör de så bra, tusen tack girls!
Ha nu en fantastisk fin fredag alla läsare, och hoppas ni finner tid till skapande ikväll, med eller utan vin. Och känner ni för lite shopping så har vi FRAKTFRITT hela helgen i butiken!
Tack för att ni tittar in här!

Allt gott!

3 kommentarer:

hanna sa...

Åh fredag! Bästa dagen! Idag ska jag plocka undan julsakerna och göra lite vårigt (även om det är några dec snö utanför fönstret...), baka paj och skriva. Känner att saker och ting kunde vara värre, så att säga ;)

Sockergrynet sa...

Fredag vad härligt!! Håller med! Wood Veener med hundar... kan det bli bättre, de måste jag ha! :)

storasyster sa...

Fredagar är bra dagar!Men för oss som har jobb där det ingår helgtjänstgöring kan även måndagar vara bra dagar!Ta vara på dina egna dagar med stort D!Vill tipsa om (fast julen är över)att göra julpynt av överblivet julscrapp(nästa julsäsong vill man ändå handla nytt).Jag har gjort hjärtan på tråd med text på,kan hängas i tex. i granen.Ha en skön helg! Jag skall absolut betälla från SIRAP I PARIS nu när det både FRAKTFRITT och REA på samma gång!!!!!

Skicka en kommentar