fredag 11 maj 2012

Hurra, för fredag-veckans bästa dag!
Ikväll blir det några timmar vid pysselbordet har jag tänkt mig. Ett glas gott vin kanske och så lyssna på inspirerande Paperclipping Roundtable, en otroligt bra talkshow som avhandlar allt som har med scrapbooking att göra. Rekommenderas varmt! 
Är det inte helg så man festar till med ett glas vin så har jag alltid en stor kopp te bredvid mig när jag pysslar, och så något att äta på. Men inte vad som helst fungerar, ty vem vill ha chokladfläckar på sina alster? Vindruvor, nötter (ej saltrostade-smular för mycket!), ost eller morotsstavar blir det för mig. 
Och så doftljus! Älskar´t! Dock är jag ganska petig vad gäller doftljus, gillar inte när doften blir för parfymig och konstgjord och lägger hellre pengarna på ett doftljus med äkta sojavax och lång brinntid. Detta ljus är en nyupptäckt favorit,  men kom ihåg att riktiga kvalitetsljus bara ska brinna ca 40 min åt gången och när du sedan släcker det har du doften kvar länge i huset. Och att alltid klippa ned veken en aning varje gång före du tänder för att slippa sot på kanten.
Geodesis-Fir Balsam
(Det makalöst fina papperet i bakgrunden är detta och finns i webshopen)
Så för mig gäller: tekopp (eller vinglas), doftljus, snacks och så inspirationsprat. Berätta, vad äter ni på när ni scrappar? Är ni kaffedrickare? Lyssnar ni på musik? Har ni rutiner kring ert skapande? Blir det rent utav något pysslat ikväll kanske?


Rolig journaling inspiration!




En riktigt fin fredag önskar jag er!
Malin 

3 kommentarer:

hanna sa...

Ja, fredag är veckans bästa dag; hela helgen att se fram mot!

Te, musik (gärna något utan sång, soundtracket från filmen Amélie från Montmartre är otroligt inspirerande för det är så Parisdoftande) och katten som sover (för om hon är vaken försöker hon äta upp allt) är trippeln som lovar bra pysselkväll för mig.

Ikväll blir det lite pyssel, jag ska klippa hjärtan till detta: http://pinterest.com/pin/203295370649087569/

HeleneV sa...

Varje pysselstund inleder jag med att jag tar med en kopp kaffe ut i mitt pysselrum. Där sätter jag mig och funderar på vad jag ska göra denna gång, medan jag njuter av den uppiggande drycken. I bakgrunden har jag svag musik på och jag tänder gärna ett doftljus. När jag väl kommer igång och pyssla så glömmer jag tid och rum och någon mer dryck eller något att äta blir det inte tal om. :) Det får vänta tills jag blir färdig och mår gott av att jag skapat. :)

Ikväll blir det nog inget pyssel eftersom vi ska hålla kalas för 9-åringen här hemma imorgon. Ja, pyssel med att dekorera och få allt iordning förstås blir det... och dekorera godispåsarna har jag ju inte gjort än... Mmmm, vänta bara... en stund i pysselrummet blir det kanske när alla gått och lagt sig. ;)

Trevlig helg!
Kram

Yena sa...

Jag vill inte ha något ätbart eller något vått att dricka i närheten av mitt pysselbord. Det blir garanterat en olycka av det!!! Jag lyssnar däremot gärna på TVn under tiden. Tittar upp om det är något extra intressant.
Lärde mig förresten på en pysselkurs att salta pinnar är bra, för det blir inte fettfläckar efter dem. Kanske värt att testa för den sugne?

Skicka en kommentar